اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1
  • بازدید دیروز : 9
  • بازدید کل : 10380

کاملترین آموزش عیب یابی و تعمییرات خودروی H30 CROSS و S30


کاملترین آموزش عیب یابی و تعمییرات خودروی H30 CROSS و S30

خودروي H30 Cross از مجموعه محصولات روز دنيا مي باشد كه با رعايت استاندارد هاي مختلف طراحي ،ايمني و تجهيزات رفاهي مناسب،گزينه اي قابل توجه و مناسب براي انتخاب جوانان و خانواده ايراني مي باشد .
اين خودرو بر مبناي پلتفرم پژو 308 ساخته شده است و از موتور شناخته شده TU5 و گيربكس اتوماتيك كمپانيAISIN بهره مند مي باشد .
در مدل H30 Cross به خوبي مي توان طرح زيبا و خصوصيات اسپرتي را مشاهده كرد و بايد گفت سواري با H30 Cross حس رانندگي با يك خودروي اسپرت را به راننده منتقل مي نمايد .

این خودروی جدید دانگ فنگ H30 نام دارد و نام کامل آن در چین دانگ فنگ Fengshen H30 Cross است. دانگ فنگ یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان چینی است که همکاری‌های گسترده‌ای با خودروسازان مطرح جهانی از جمله پژو-سیتروئن، نیسان، هوندا، کیا موتورز و ... دارد. این خودروساز ید طولایی نیز در ساخت خودروهای سنگین دارد که در گذشته محصولات سنگین آن توسط سایپا دیزل عرضه می‌شد و انتقادات فراوانی را درزمینهٔ کیفیت برانگیخته بود. پیکاپ ریچ نیز دیگر محصول دانگ فنگ است که همچنان توسط پارس‌خودرو عرضه می‌شود.

تست و بررسی دانگ فنگ H30 کراس (خودروبانک)


اما امروز دانگ فنگ یک مینی کراس اوور را به خطوط تولید ایران‌خودرو فرستاده است تا بخت خود را در بازار سواری‌های کشورمان نیز امتحان کند. البته H30 تنها محصول دانگ فنگ برای ایران‌خودرو نیست، بلکه یک سدان با نام S30 نیز که دارای پلتفرمی مشترک با H30 است، در برنامه تولید ایران‌خودرو قرار دارد. این دو خودرو در سال 2011 وارد بازار چین شده و تا کنون یک بار مورد فیس‌لیفت قرار گرفته‌اند.

Dongfeng H30 Cross

فیلم بررسی و تست دانگ فنگ H30 کراس (اسب بخار)


قطعاً H30 بهترین محصول دانگ فنگ نیست. در واقع یکی از ارزان‌قیمت‌ترین و ضعیف‌ترین تولیدات دانگ فنگ است که احتمالاً تنها دلیلی که می‌توان برای ساخت این خودرو بیان کرد، قیمت پایین آن است. این در حالی است که دانگ فنگ توانایی ساخت خودروهای به‌مراتب بهتری را نیز دارد که مدل A9 که اخیراً رونمایی شد از جمله مدل‌های قابل‌تأمل دانگ فنگ است.

تست و بررسی دانگ فنگ H30 کراس (سبقت آزاد)


پیشینه دانگ فنگ H30 Cross به نسل اول سیتروئن الیزه باز می‌گردد. در سال‌های آغازین قرن بیست و یکم سیتروئن تصمیم گرفت که با همکاری دانگ فنگ، یک محصول ارزان‌قیمت و مخصوص بازار چین بر پایه محصولات آن روز خود طراحی کند. حاصل این همکاری، نسل اول سیتروئن الیزه بود که از پلتفرم و متعلقات فنی محصولات آن زمان پژو-سیتروئن، از جمله موتور TU5 بهره می‌برد. این خودرو در چین با موفقیت نسبی مواجه شد، به‌طوری که سیتروئن متقاعد شد که نسل دوم آن را با نام C-Elysee در سایر بازارها، از جمله اروپای شرقی و آفریقا عرضه کند. اما در همان سال‌ها که نسل اول الیزه بر روی خطوط تولید دانگ فنگ قرار داشت، این کمپانی تصمیم گرفت که محصولاتی تحت برند خودش را بر پایه پلتفرم آن تولید کند. در نهایت یک سدان با نام S30، یک هاچ‌بک با نام H30 و یک کراس اور با نام H30 Cross در سال‌های 2010 و 2011 رونمایی شده و وارد بازار شدند.

h30 cross exterior9

حتی اگر این واقعیت که کشور چین در حال حاضر یکی از برترین قطب های صنعت خودرو به لحاظ میزان تولید و فروش است را امری جدی در نظر نگیریم، به طور قطع در این‌که آینده درخشانی پیش روی خودروسازان این کشور قرار دارد را نباید به هیچ وجه نادیده گرفت چرا که تقریبا تمام شرکت های صاحب نام این صنعت به جد در حال تولید مدل های مختلف خود در چین هستند و این به معنای پتانسیل فراوان برای کسب تکنولوژی های جدیدتر و آشنایی با فرایندهای نوین تولید برای خودروسازان چینی است.

زمانی همین رویه در مورد ژاپن و بعدها کره جنوبی در جریان بود، هر چند که در خصوص گزینه دوم نمی توان هنوز به طور دقیق آن را بهره مند از شخصیتی متمایز و پیشرو دانست ولی همین مقدار که چینی ها حتی دست به کپی کاری خودروهای کره ای نیز زده اند خود به روشنی گواه این موضوع است که کره و به خصوص غول هیوندای – کیا توانسته به هر آنچه در گذشته ای نه چندان دور در ذهن داشته دست یابد، البته با نگاهی به پراکندگی خودروهای کره ای در بازارهای مختلف دنیا و سهم قابل توجه آنها در اکثر این مناطق اوج شکوفایی آنها بیش از پیش نیز قابل درک خواهد بود. حال چند سالی است که چینی ها نیز پا در جای پای دیگر چشم بادامی ها گذاشته و حتی به تازگی بازار ایالات متحده را نیز نشانه گرفتند تا دیگر نتوان یک خودروی چینی را الزاما بهره مند از سازهای بی‌کیفیت و غیرقابل رقابت با سیار برندها لحاظ کرد.

در میان انبوه خودروسازان بزرگ و کوچک فعال در چین، عمال چهار شرکت گوی رقابت را از دیگر رقبای هم وطن خود ربوده اند تا در کنار نام هایی همچون چانگان موتور، گروه خودروسازی فاو و سایک‌ موتور، دانگ فنگ نیز قرار داشته باشد. شرکتی که با فروش کلی بیش از 3.5 میلیون دستگاه خودرو در سال جاری میلادی توانسته به عنوان دومین غول بزرگ چینی شناخته شود و این در حالی است که در بخش خودروهای تجاری، فروش بیش از 450 هزار دستگاهی انواع خودرو، به تنهایی آن را در راس پر فروشترین خودروسازان در چین قرار داده است.

dongFeng Truck

همانند بیشتر خودروسازان دیگر چینی، دانگ فنگ موتور یا DFM تقریبا تمام موفقیت فعلی خود را مدیون همکاری مشترک با دیگر خودروسازان معتبر جهانی میداند که البته در این زمینه هیچ شرکت خودروساز دیگری در این کشور فعالیت هایی مشترکی به گستردگی دانگ فنگ ندارد. این همکاری مشترک باعث شده تا این شرکت با قدمتی نزدیک به 45 سال شرکای صاحب نامی از جمله سیتروئن، هوندا، کیا، نیسان، پژو، ولوو و رنو داشته باشد و به صورت عمده وظیفه تولید و عرضه مدل های مختلف این شرکتها را در داخل چین و حتی بازارهای دیگر عهده دار باشد.

در سال 2009 دانگ فنگ که تا پیش از آن تنها وظیفه تولید و عرضه انواع خودرو با نشان شرکت های اصلی تولید‌کننده را بر عهده داشت، اولین سدان خود با نام اس30 را روانه بازار کرد که یک سال بعد از آن نیز دو مدل دیگر به نام های اچ30 کراس اوور و هاچ بک در سبد اولین محصولات این شرکت با نشان دانگ فنگ قرار گرفتند.

dongfeng fengshan s30

در واقع اولین تجربه یکی از بزرگترین خودروسازان چینی در طراحی و تولید یک خودرو با نشان این شرکت چندان هم ناموفق نبوده و فروش خوب این مدلها در کشورهای مختلفی همانند روسیه، بلاروس، اوکراین، شیلی و ... به خوبی توانمندی های قابل قبول آنها حداقل به عنوان خودروهایی ارزان قیمت ( قمیت تقریبی هر سه مدل در محدوده 6500 تا 7500 دلار قرار دارد ) را در معرض نمایش میگذارد.

طراحی دانگ فنگ H30 کراس

تجربه خودروسازان بزرگ کشورمان یعنی ایران‌خودرو و سایپا، ثابت می‌کند که هرچقدر که یک پلتفرم قدیمی را بزک کنید، باز هم نمی‌توانید از آن خودرویی به‌روز و زیبا درآورید. دانگ فنگ H30 Cross نیز از این قاعده مستثنی نیست. همان‌طور که در بخش قبلی اشاره کردیم، پلتفرم اصلی این خودرو به سال‌های اولیه قرن جاری باز می‌گردد که در آن زمان نیز پلتفرمی مدرن و عالی نبوده است. در نتیجه ظاهر این خودرو بیشتر شبیه به خودروهایی است که حدوداً 10- 15 سال قبل تولید می‌شدند، نه یک خودروی مدرن و به‌روز. اما مسئله اینجاست که هیچ‌کدام از خودروهایی که در رنج قیمتی H30 قرار دارند، در این زمینه برتری خاصی نسبت به آن ندارند! البته لازم به ذکر است که یک فیس‌لیفت در سال 2013 بر روی این خودرو انجام شده که کمی شرایط را بهتر کرده است. اما همچنان نمی‌توان به طراحی H30 امتیاز بالایی داد.

Dongfeng h30 Cross 6

همان‌طور که خودروسازان ایرانی در ساخت وانت از هر خودرویی مهارت دارند، چینی‌ها هم علاقه عجیبی به تبدیل انواع خودروها به کراس اور دارند! دانگ فنگ H30 Cross نیز در واقع همان هاچ‌بک H30 است که کمی از سطح زمین ارتفاع پیدا کرده است. در نتیجه باید توقعمان را از این خودرو در حد یک هاچ‌بک مرتفع پایین بیاوریم. البته اگر از این دید به H30 نگاه کنیم، قطعاً متوجه نکات مثبتی نیز می‌شویم. از جمله اینکه فضای بار و سرنشین آن به‌مراتب از هاچبکی مانند پژو 206 بهتر است. با این وجود، آن‌قدر بزرگ نیست که در هنگام رانندگی با آن در شهرهای شلوغ دچار مشکل شویم.

به طور کلی در نمای جلو، هر دو مدل مذکور از ژن طراحی کاملا مشابهی برخوردارند که برخی جزییات مانند طراحی سپر و جلو پنجره باعث تفاوت آنها در این بخش می شود و بقیه موارد مانند چراغ های بزرگ جلو، درپوش پیشرانه و حتی گلگیرها نیز کامال مشابه یکدیگر هستند. در نمای جانبی که یکی از نقاط قوت طراحی بدنه هر دو مدل محسوب میشود به وضوح میتوان شیب رو به جلو بدنه که با خط کمربند شانه ای برجسته نیز همراه شده را مشاهده کرد. خوش بختانه طرح ستون سوم با آن‌که از زاویه مناسب درمقایسه با سایر خطوط و زوایای بدنه بهره نمی برد ولی ضربه بزرگی به طراحی این قسمت وارد نکرده است، هر چند که با توجه به محدوده قیمتی خودرو، انتقاد چندانی را نمی توان متوجه آن دانست.

در اولین نگاه به دانگ فنگ H30، ضربه‌گیرهای پلاستیکی سیاه رنگی را می‌بینیم که دور تا دور خودرو را پوشش داده‌اند. این استفاده انبوه از ضربه‌گیرها، هرچند که آسیب زیادی به ظاهر خودرو زده است، اما می‌توان تا حدودی آن‌ها را برای حفظ رنگ بدنه خودرو، آن‌هم در کشور ما که وجود رنگ شدگی بر روی بدنه می‌تواند باعث افت قیمت شدید خودرو شود، توجیه کرد.

یکی از نکاتی که در طراحی دانگ فنگ H30 Cross به‌عنوان یک ضعف می‌توان اشاره کرد، طرح دایره‌ای چراغ‌های مه شکن جلو است که نه‌تنها سنخیتی با سایر اجزای خودرو ندارد، بلکه می‌توان گفت که تا حدودی توی ذوق می‌زند.

در بخش عقب نیز چراغ‌های عقب که تا سقف کشیده شده‌اند، جدا از اینکه ما را به یاد طرح چراغ‌های عقب ولوو می‌اندازند، باز هم تناسبی با سایر اجزای خودرو در آنها دیده نمی‌شود. اما اگر یک بار دیگر به برچسب قیمتی این خودرو دقت کنیم، می‌توانیم این نکات را نیز قابل اغماض بدانیم.

dongfeng a30 cross rear 1

در میان شرکتهای مختلفی که دانگ فنگ به صورت رسمی در حال همکاری با آنهاست، سایه پژو–سیتروئن یا همان PSA از سایرین بیشتر به چشم می آید و همین مورد نیز باعث شده تا اولین سدان خانوادگی دانگ فنگ با حال و هوای پژو طراحی و تولید شود. با نگاهی به اس30، آنچه ممکن است در نظر اول به چشم آید، شباهت غیرقابل انکار این خودرو با مدل اقتصادی پژو یعنی 301 است که البته با توجه به آنچه بیان شد به هیچ وجه دور از انتظار نبوده است.

h30 cross interior

هر دو خودروی مورد بررسی از جدیدترین مدل های دانگ فنگ به حساب می آیند که نسبت به نمونه های اولیه تولید شده شاهد برخی تغییرات در بدنه خود هستند که چهره ای منسجم تر و تقریبا به روز برای آنها به همراه داشته است. همانطور که در پژو 301 نمی توان خلاقیت خاصی را در طراحی بدنه آن مشاهده کرد در این خودروها نیز رویه کم و بیش پابرجاست ولی این امر به معنای طراحی نامناسب و حتی فاقد جذابیت نیست. چرا که همین سادگی و پرهیز از به کارگیری خطوط متعدد در طراحی بدنه باعث شده تا اس 30 و اچ 30 چهره ای ساده اما مستحکم به خود بگیرند. در واقع اگر قرار باشد به لحاظ نمای ظاهری دانگ فنگ را با سایر رقبای چینی خود در بازار داخلی مقایسه کنیم، شاید تنها جک جی5 به واسطه طراحی ایتالیایی خود و جیلی برتر از آن قرار می گیرند و در بقیه موارد اس30 و اچ30 یا همسطح یا حتی بهتر و هماهنگ تر از دیگر مدل ها به چشم می آیند.

در نمای عقب حداقل آن طور که پیداست، مدل کراس اوور اچ30 توانسته نظرات مثبت بیشتری را به سوی خود جلب کند که البته باید پذیرفت که این خودرو چشم نوازتر از برادر صندوقدار خود از آب درآمده است. در اس30 سدان به خوبی میتوان شکل خاص گلگیر، در صندوق عقب و سپر را مشاهده کرد که حتی طرح زیبای چراغ ها نیز نتوانسته تاثیری بر آن بگذارد. این رویه در مورد کراس اوور اچ3 حال و هوایی بهتر و تقریبا به روزتر دارد تا برتری در این بخش به صورت نسبی در اختیار این مدل باشد. در مجموع آنچه مشخص است، دانگ فنگ سعی کرده تا ضمن حفظ سادگی در هر دو مدل و پرهیز از احجام اغراق شده در پانل های بدنه، ظاهری یک دست را برای این خودروها به وجود آورد هر چند که این امر در مدل کراس اوور دلنشین تر و همراه با برخی خصوصیات اسپرتی نیز شده است.

h30 3

با ورود به داخل این دو خودرو آنچه در همان وهله نخست می توان به آن اشاره داشت، طراحی مناسب و زیبای این فضاست به طوری که به هیچ وجه این تفکر که با یک خودروی چینی رو به رو هستید را به ذهن راه نمیدهد. طراحی نشانگرهای پشت فرمان با قالبی اسپرت، سیستم نمایش اطلاعات مورد نیاز راننده در یک صفحه نمایش قرارگرفته در بخش بالای داشبورد، صفحه نمایش لمسی بزرگ موجود در کنسول وسط داشبورد و ... از مواردی به حساب می آیند که بیشتر نظرها را به سوی خود جلب می‌کنند. یکی از نکات جالب توجه دیگر در مورد اس30 و اچ30 کیفیت ساخت خوب آنهاست که عملا با نظارت پژو ساخته و پرداخته شده تا در مقایسه با تمام خودروهای چینی دیگر موجود در بازار داخلی، دانگ فنگ حرف های فراوانی برای گفتن داشته باشد. تمامی سیستم خودرو در مدت انجام آزمایش به خوبی از عهده انجام وظایف خود بر آمدند و در این بخش کارکرد سیستم تهویه مطبوع دومنطقه ای خودرو نیز بسیار قابل توجه و در خور تحسین است.

Dongfeng H30 Cross Interior 1

یکی از شاخصه های خودروهای چینی، مجهز بودن آنها به انواع تجهیزات رفاهی است که در این زمینه خوشبختانه دانگ فنگ هیچ کسری نداشته و تقریبا هر آنچه در خودروهای یک کلاس بالاتر از این خودرو و آن هم در اغلب موارد به صورت سفارشی قابل مشاهده است را یک‌جا در این دو مدل به کار گرفته تا در بخش تجهیزاتی ایمنی و رفاهی هیچ جای ناامید کننده ای وجود نداشته باشد به خصوص این‌که کیفیت این سیستم ها نیز برخالف دیگر چینی های بازار داخلی در سطح خوبی قرار دارد. در عین حال پوشش چرم و تزیین چوب مانند به کار گرفته شده در فرمان نیز از دیگر بخش های جالب توجه کابین این خودروهاست که واقعا احساس خوبی را به راننده منتقل می‌کند.

فضای داخل کابین با توجه به فاصله بین دو محور 2610 میلی متری، طبق انتظار، برای هر پنج سرنشین آنها قابل قبول به نظر می رسد و حداقل به راحتی می توان در مسافرت های بین شهری به آن اعتماد کرد. با باز کردن در صندوق عقب، در مدل سدان با فضایی مناسب رو به رو هستیم که هر چند این فضا کمتر از لیفان 620 و جیلی امگراند است ولی با حجم نزدیک به 490 لیتر به طور حتم برای یک خانواده قابل قبول به نظر میرسد. این ظرفیت البته در مدل کراس اوور در حالت استاندارد 417 لیتر است ولی در صورت نیاز و با خواباندن صندلی های عقب این فضا به راحتی به بیش از 1130 لیتر می رسد تا حتی برای بارگیری وسایل حجیم و بزرگ نیز مناسب باشد. در این بخش باز هم توجه به جزییات و کیفیت بسیار مناسب پوشش ها و مواد به کار رفته، چیزی است که در نظر هر فردی به خوبی می آید.

مشخصات فنی دانگ فنگ H30:

به نظر می‌رسد دلیلی که ایران‌خودرو دانگ فنگ H30 را برای تولید انتخاب کرده است، شباهت‌های فنی آن به خودروهای فعلی ایران‌خودرو، خصوصاً پژو 206 بوده است. در واقع به دلیل اینکه پلتفرم دانگ فنگ H30 و S30 برپایه پلتفرم قدیمی پژو-سیتروئن طراحی شده است، اشتراکات بسیاری در قطعات و بخش‌های مختلف آن با پژو 206 وجود دارد.

Dongfeng H30 Cross Engine

همان‌طور که قبلاً ذکر شد، موتور این خودرو همان موتور TU5 است که در پژو 206 تیپ 5 و 6 و رانا عملکرد خود را پس داده است. این موتور با حجم 1600 سی‌سی، توانایی تولید 105 اسب بخار و 142 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. خوشبختانه دانگ فنگ گیربکس اتوماتیک نه چندان هوشمند پژو-سیتروئن، را با یک جعبه دنده اتوماتیک چهارسرعته ساخت کمپانی ژاپنی معتبر AISIN جایگزین کرده است. در نتیجه قدرت موتور به چرخ‌های جلوی دانگ فنگ H30 Cross منتقل شده و بیشینه سرعت آن طبق اعلام دانگ فنگ به 171 کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت آن به 6.1 لیتر در هر صد کیلومتر می‌رسد. لازم به ذکر است که طبق کاتالوگ های رسمی ایران خودرو، شتاب صفر تا صد این خودرو 12.5 ثانیه و بیشینه سرعت آن 183 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است و مصرف سیکل ترکیبی نمونه ایرانی 7.04 لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود.

سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب از نوع میله پیچشی دوگانه مستقل می‌باشد.

ایمنی دانگ فنگ H30 Cross:

متأسفانه ما نتوانستیم هیچ گونه نتیجه‌ای از تست تصادف دانگ فنگ H30 Cross بیابیم. از نظر تجهیزات ایمنی این خودرو مجهز به ترمزهای دیسکی خنک شونده در جلو و ترمز دیسکی ساده در عقب، سیستم ترمز ABS+EBD، ستون فرمان جذب‌کننده انرژی، سنسور دنده عقب، سنسور تصادف و سیستم ضد سرقت می‌باشد. کمربند های ایمنی پیش کشنده جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، هشدار باز بودن کمربند راننده، ایزوفیکس و قفل کودک درب های عقب از سایر تجهیزات ایمنی این خودرو می باشند.

تجهیزات H30 Cross :

- رینگ آلومینیومی 16 اینچی
- قابلیت تنظیم دستی صندلی راننده در 6 جهت
-کامپیوتر سفری
- چراغ‌های جلو هالوژن
- چراغ مشایعت تا منزل
- چراغ مه شکن جلو و عقب
- گرم‌کن آینه
- سانروف برقی دو حالته
- پاور ویندوز
- جا عینکی
- گرم‌کن شیشه عقب
- کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
- صندلی پارچه‌ای دو رنگ
- غربیلک فرمان چرمی
- سیستم صوتی مجهز به پخش CD، MP3 و USB دارای 6 بلندگو
- تهویه مطبوع اتوماتیک
- مانیتور 6.5 اینچی لمسی به همراه GPS و دوربین دید عقب با قابلیت پخش فایل های تصویری
- هندزفری بلوتوث
- اسپویلر عقب
- صندلی های تاشو عقب و کنسول میانی صندلی های جلو.

رانندگی با دانگ فنگ h30کراس

نه تنها در طراحی ظاهری، بلکه اولین محصولات دانگ فنگ در بخش فنی نیز به نوعی کاملا یک پژو هستند، چرا که با نگاهی به پیشرانه 1.6 لیتری TU5 قرار گرفته زیر کاپوت این خودروها به خوبی می توان به این مساله پی برد. اس30 مورد بررسی در کنار این پیشرانه از گیربکس چهاردنده اتوماتیک با سه حالت مختلف متناسب با شرایط رانندگی بهره میبرد و اچ30 کراس اوور نیز مجهز به گیربکس پنج دنده دستی بود تا تفاوت دو خودرو به لحاظ فنی تنها در این قسمت باشد. قبل از شروع حرکت، دیدگاه مورد انتظاری نسبت به عملکرد این خودروها با در نظر گرفتن پیشرانه نام آشنای 110 اسبی برای آنها وجود داشت و در حقیقت هر آنچه از پژو در دانگ فنک اس30 و اچ30 قرار گرفته به بهترین نحو ممکن با خصوصیات آنها هماهنگ شده تا به هیچ وجه احساس قرارگیری درون یک خودرو با پیشرانه 1600 سی سی به شما دست ندهد.

در مورد سواری مدل سدان یعنی اس30 به واسطه این‌که این خودرو از جعبه دنده اتوماتیک بهره میبرد، کمتر میتوان به جنبه های اسپرتی رانندگی با آن پرداخت ولی نباید آن را خودرویی فاقد لذت رانندگی دانست. صندلی ها با پوشش چرم به خصوص در ردیف جلو به خوبی بدن راننده را در خود جای می دهند که البته در دورهای شدید آن هم با سرعت زیاد، نباید تنها به آنها تکیه کرد، ولی در مجموع در هر دو ردیف، راحتی صندلی ها را باید مورد تحسین قرار داد. اس30 وزن خالصی برابر با 1240 کیلوگرم در مدل اتوماتیک دارد.شتاب گیری این خودرو در صورتی که حالت اسپرت را در گیربکس فعال کرده باشید تقریبا راضی‌کننده خواهد بود ولی بیشتر مزایای این خودرو در رانندگی های شهری به چشم می آید، جایی که عملکرد این جعبه دنده، نرم و همراه با تعویض های به موقع است.

سواری با اچ30 کراس اوور نیز دقیقا همان حس رانندگی با مدل سدان را به راننده منتقل می‌کند، با این تفاوت که جعبه دنده دستی شتاب بهتری را برای این خودرو به ارمغان میآورد و دست راننده عمال برای انجام مانور بازتر خواهد بود. صندلی های اچ30 هر چند از پوشش چرم بهره نمی برند، ولی رنگ بندی مشکی - قرمز به کار رفته در آنها به مراتب با طراحی اسپرت تر بدنه و عملکرد خودرو هماهنگ تر به نظر میرسد. نکته ای که شاید بتوان گفت جای بهبود دارد، عملکرد تقریبا خشک سیستم تعلیق به خصوص در محور جلو بود، ولی با نگاهی به سایر مدل های چینی و حتی برخی مدل های اروپایی باید آن را امری طبیعی لحاظ کرد، ضمن این‌که به احتمال فراوان دو خودروی مذکور به واسطه آزمایشی بودن شاید چندان با مدل های عرضه شده در آینده در بخش عملکرد یکسان نباشند، به همین دالیل نباید به قضاوت های زودگذر پرداخت.

در مجموع، دانگ فنگ اس30 و اچ30 کراس، به عنوان اولین محصولات تولید شده با برند دانگ فنگ شاید جزء بهترین چینی های موجود در بازار به حساب نیایند، ولی مطمئنا نسبت به قیمتی که برای آنها متصور است، کیفیت، ساخت خوب، استفاده از مواد و پوشش های مناسب، سیستم ها و تجهیزات ایمنی و رفاهی فراوان با عملکرد بسیار خوب، عدم حضور مشکلات برقی رایج در مدل های چینی (حتی در نمونه های صفرکیلومتر) ، طراحی ارگونومیک و به روز داخل اتاق و پیشرانه ای کم مصرف با خدمات پس از فروش بسیار گسترده در ایران، مطمئنا این فرصت را خواهند داشت تا مشتریان قابل توجهی را به سوی خود جلب کنند .

نکته عجیب البته اینجاست که با توجه به قیمت دانگ فنگ، این خودرو برای دنا (محصول لوکس ایران خودرو) نیز به رقیبی شاید سرسخت تبدیل خواهد شد و مشخص نیست آبی های جاده مخصوص چرا آن را طوری قیمتگذاری کرده اند که برای محصول خودشان نیز موی دماغ شود.

مقایسه H30 کراس اتوماتیک و دستی

h30 Cross AT vs Manual


مبلغ واقعی 446,333 تومان    70% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 133,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۵ آبان ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 1340

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

سیگنال گرفتن با هوش مصنوعی

سیگنال گرفتن با هوش مصنوعی

امروزه کمتر کسی پیدا میشود که از ارز دیجیتال و فارکس نشنیده باشد و قطعا این یک فرصت استثنایی برای ما ایرانیان است که بتوانیم درامد دلاری داشته باشیم . ولی اگر با اصول کار و تحلیل ها آشنا نباشیم ممکن است سرمایه ما از دست برود. ولی با پدیدار شدن هوش مصنوعی دیگه نیازی به یاد ... ...

کسب در آمد از اینترنت روزانه 2 میلیون

به زبان خیلی ساده،مشاغل اینترنتی، کارهایی هستند که به زمان و مکان خاصی وابسته نیستند و در بستر اینترنت و اغلب به‌صورت آنلاین انجام می‌شوند. در این دسته از مشاغل، بدون اینکه مجبور باشید از خانه خارج شوید، یا موظف باشید در تایم و محل معینی کار کنید، می‌توانید از طریق ...

فروش قولنامه   یااجاره نامه رسمی املاک به صورتword,pdf

فروش قولنامه یااجاره نامه رسمی املاک به صورتword,pdf

فروش قولنامه یااجاره نامه رسمی املاک به صورتword,pdf ... ...

چگونه با فروش در آمازون میلیاردر شویم

راهکارهای فروش در آمازون چگونه با فروش درسایت امازون میلیاردر شویم   تجارت با آمازون   امروزه یکی از بزرگترین پلتفرم های دنیا آمازون می باشد که به شما امکان درآمدزایی را می دهد. شما می توانید در این پلتفرم بعنوان فروشنده ثبت نام کنید و کالای مد نظر خود ...

دانلود فایل فلش فارسی Nokia 6303c  Rm-443 ورژن 10.12

دانلود فایل فلش فارسی Nokia 6303c Rm-443 ورژن 10.12

دانلود فایل فلش فارسی Nokia 6303c Rm-443 ورژن 10.12 ... ...

کتاب صوتی سکس تا فرا آگاهی

کتاب صوتی سکس تا فرا آگاهی

هرچه "من" فردی قوی تر باشد، ظرفیتش برای یکی شدن با دیگری کمتر است. آن"من" دیواری در این بین است، خودش را اظهار می کند. اظهار او چنین است: تو، تو هستی و من، من هستم. فاصله ای بین تو و من هست. آن وقت مهم نیستکه من چقدر تو را دوست داشته باشم، شاید تو را در آغوش هم بگیرم، با ... ...

فروش قولنامه رسمی موتور سیکلت در 2 صحفه به صورت pdfوword

فروش قولنامه رسمی موتور سیکلت در 2 صحفه به صورت pdfوword

خریدوفروش قولنامه رسمی  و قانونی موتور سیکلت در 2 صحفه به صورت pdfوword ... ...

دانلود فایل فلش فارسی NOKIA X7-00  RM-707 ورژن 111.030

دانلود فایل فلش فارسی NOKIA X7-00 RM-707 ورژن 111.030

دانلود فایل فلش فارسی NOKIA X7-00 RM-707 ورژن 111.030 ... ...

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

((آموزش صفر تا صد کسب درآمد بالای 45 میلیون تومان ماھانھ، پشتیبانی 24 ساعتھ 7 روز ھفتھ، حلال شرعی، کاملاً واقعی))

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما